torsdag 5 augusti 2010

PRIDE!! WOOOOHO

Ni kanske märkte att vi har tagit sommarlov från bloggen?... eheh.
Denise är i USA på språkresa så det är Linette här. Tänkte att vi måste ha ett inlägg om PRIDE!(såklart)

Men en sak innan jag börjar prata om pride, läste igenom bloggen, alla kommentarer osv.
Muff munchers. översätt det ordet innan ni läser bloggen, okej? Ja, det här är lite av en lesbisk sexblogg. Eller bara en Denise och Linette-blogg? Ingen tvingar er läsa den, så låt oss skriva om vad vi vill. och ja, det kanske är mycket sex men det tycker vi om så... men då isf är det ju vi som är sexgalningar. Vi säger inte att alla andra flator är som oss, eller hur?


Tillbaka till pride! Jag(Linette) var i grekland 12 dagar och kom hem på onsdagen(28de) vilket gjorde att jag missade två första dagarna.. Alltså kan jag inte berätta hur början var av pride utan den biten överlåter jag till Denise.
På onsdagkvällen var jag och D var ute på gärdet då Pride Park öppnade och hade en hyllningskväll till Michael Jackson. Artister som Titiyo, Marit Bergman, Pauline m.fl. Gick runt i alla mysiga och roliga tält/bås samtidigt som man hörde Michael Jackson-låtar i bakgrunden. Var en jättemysig kväll, förutom att jag frös för jag hade shorts på mig eftersom jag inte kunde ha långbyxor för jag hade bränt mina ben i Grekland, haha!
Torsdagen blev inte så mycket pride för mig och älsklingen. Vädret som då var spöregn lockade inte ut oss då båda också hade mensvärk.. eheh... Blev mer av en myskväll med film, godis och gos!
Fredagen: Vi vaknade, åkte in till Pride park direkt.. Hittade ett roligt bås på onsdagkvällen som vi sa att vi skulle komma tillbaka till nästa gång vi var där.... Någon som fiskade fiskedamm? Vi gjorde! haha. Fick lite olika saker.. bl.a. vibrator, orgasm kräm, rakgel, nätstrumpbyxor med hål vid hålen.. det kommer jag ihåg för tillfället. Lite senare på dagen åkte vi in till Gamla stan och satte oss på Chokladkoppen, fikade lite... åkte hem för att hämta varmare kläder och prova något från "godispåsen" haha, sen drog vi tillbaka till gärdet där vi träffade lite gaypottor(=flator)!
Lördagen: PARAD! vaknade och drog in till tanto där vi väntade på att börja få gå bakom QX vagnen som var sist.... lite segt men det var drag iaf! Efter att ha gått flera timmar hamnar vi på Gärdet. Sätter oss vid tekniska museéts uteservering och däckar lite halvt... sen blev det att ta PrideExpressen hem för Denise skulle packa eftersom hon skulle åkte tidigt på söndagmorgon till USA. Men Pride Park på kvällen blev det såklart också ;) Kollade på bl.a. "Lady gaga", "Beyonce", Babbsan och Rebound! Men sen innan hemfärd på lördagkvällen stannade vi vid fiskedammen en gång till ;)

Så såg väl pride ut för mig det här året.. längtar redan massor till nästa! Man blir så jävla lycklig vid pride.. Alla är glada och gay. Supergulligt att se alla slags olika hbt-par :D
Och nästa år inför paraden så har jag bestämt att jag ska fixa till mig till paraden. Ska langa ihop ett gäng på 6 st och vara varsin pridefärg. Har redan tre färger, behöver tre till! det är väl något iaf? Man hinner ju inte klä ut sig eller något.... men får iofs se vad det blir för tema nästa år ;)


Ska börja komma igång med bloggen ordentligt igen så fort man har kommit igång med allt annat. När Denise har kommit hem och skolan börjar igen... när sommarlovet är slut kommer vi tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar